onsdag 16 oktober 2013

Skatudden

Har en förkärlek till Helsingfors, jag har alltid trivts bra i denna stad och en gång i tiden var det meningen att jag skulle börja studera där. Det gick inte riktigt så eftersom jag inte kom in på utbildningen jag hade sökt till. (eller fick aldrig veta något från utbildningen..tänk om jag kom in men de hade missat att meddela mig :) ) Studieplatsen hittades i Åbo och boplatsen i Vasa. Många säger att dom aldrig skulle vilja bo i Helsingfors. Jag förstår ingenting men så tycker jag inte om att bo på landet. Känner inte för en stort hus någonstans på en åker in the middle of nowhere.

Nu bor ju min brorsdotter med familj i Helsingfors så jag räknar med många besök framöver. VR kunde dessutom börja fundera över sina priser så att en fattiglapp också kunde åka tåg. Kollektivtrafik i all ära men va gör man när det billigare att åka bil ensam. Vilket slöseri av naturen. Hursomhelst befann jag mig i brodern och svägerskans lägenhet i sommras och tog en kvällspromenad kring skatudden. Tänkte dela med mig detta redan tidigare på hösten när regnet skulle ösa ner och man längtade till sommaren. (när jag sen gick igenom mina bilder hade jag inte så många)

Bridge

Isbrytarnas postlådor 

Boats

The Orthodox kirkko

Walking on sunshine 

Inga kommentarer: