tisdag 27 augusti 2013

Ryska höstvindar

Hörde en lillgamal kommentar idag. "Det här är säkert sista varma sommarveckan". Den var lillgamal för att det säkert var något man diskuterat i frukostbordet före skoldags. Men visst är det varmt och man bara liksom väntar på att dagen ska va slut så man får ta in så mycket frisk luft och sol att man klarar den långa och ruskiga hösten. Sen sitter man där och huttrar med sin kaffekopp tills man inte mera kan vara ute, för det är kallt om kvällarna...och så blir det ju MÖRKT. Sakta men säkert.

Nu har det varit vardag i 1½ vecka och det känns tryggt på något sätt fastän man inte vet vad som framtiden för med sig. Sku man nu veta vad som lönar sig...studera eller inte studera..orka eller inte orka..men hur som helst kommer jag att studera lite sockermassans underbara värld och lite ryska alfabetet. Jag har ju trots allt en stor kärlek till rysk historia och kultur (säger hon som inte satt sin fot i Ryssland) så kanske hon vågar sig på ett nytt språk..eftersom jag nu anmält mig till arbiskurser så måste det betyda att jag har något som kallas fritid. Grattis till mig.

Får väl ta och återkomma när det svalnar i luften :)

Nämen va romantiskt 



Inga kommentarer: