onsdag 14 augusti 2013

Berlin 2013

Jag spenderade 5 dagar i Berlin för en tid sedan. Det var 10 år sedan jag senast var i Berlin och det var första gången i mitt liv som jag återvände till en stad jag tidigare besökt.  Vi brukar aldrig planera våra resor in i minsta detalj och försöka undvika de största turistfällorna. Vem har sagt att man ser allt när man åker en buss eller riverboat?!  Jag ville egentligen endast  besöka DDR museet. Det blev aldrig av..
Här kommer några bilder och reflektioner. Återkommer när mannen tömt vår kamera på bilder.


Ett besök vid Brandenburg Tor blev det ju förstås. 

Holocaust memorial 


Fernsehturm. Jag var inte upp i denna pinne senast jag var i Berlin. Kommer inte att fara upp en gång till heller. Hade väntat mig mera. Om man nu vill dit så far nu dit när de öppnar och ta biljetter via "automaterna" som finns längre bak i byggnaden. För oss tog det 1 timme att ta oss upp vilket är ok. När vi kom ner var väntetiden 2 timmar+köande efter biljett. 

Classic Remise där bilfirmor hade samlat på sig bilar från hela 1900-talet. Gratis inträde och några timmar behöver man om man vill se allt. Jag som inte är så värst bilintresserad tyckte det var riktigt skoj.  

Traktor x 2 ;) 

Checkpoint Charlie, ungefär där jag står och tar den här bilden fanns en liten Italiensk resturang med billig mat. 3 rätters middag för 30 euro.(för 2 ) 

Nästan lika god som min Tiramisu 

En bit av muren. 

Mallig känguru på Berlin zoo. Men inget slår Prag zoo. 

Tekniska museét. Hur stort som helst. Behövs nog en hel dag om man vill gå igenom allt. Inträde var 4 euro..WHAT?? Dålig luftkonditionering på alla museér dock. 

My favorite place..

Mannen inne i en vinge från en vindmölla 

Upp under flygplanet som sågs ett par foton uppåt. 


Shopping Mall Alexia, Alexander platz. 

STARBUCKS BABY 

Vårt hotell, vilken great bild. 

Der Ampelmann 

Inga kommentarer: