onsdag 21 augusti 2013

Hösten e nog bra den å

Klockan 7.30 slänger jag mig på cykeln varje morgon och pedar till jobbet. Detta är fortfarande efter 2½ månads paus väldigt ovant.  I våras cyklade jag iväg klockan 7.40 så det är endast 10 minuter tidigare men det känns som timtal. Den här veckan har varit varm och solig. Stressen jag känner när jag snabbt pedar hem och slänger mig på terassen..för det kan ju vara sista sommarvärmen..måste sitta på terassen..ännu en gång. Sen när man sitter där kommer man på att man köpt vintermat. Det vill säga mat som tar länge att tillräda. Och så skiter man i att laga mat och far på en pizza. Det är fint att hösten är på kommande..

5 bra saker med hösten

1. Regn och rusk i måttliga mängder. Äntligen får man vara inne med gott samvete.

Smyger in en NY bild. OOOh känslan att komma över denna bro :D 


2. Tidigt höstmörker. Levande ljus och mörkret som omfamnar en när man är ut o gå. Känns som om man fått kläder på sig.
Hos parenteserna 


3. Färgerna. Vem uppskattar inte alla färger i september/oktober

Yellow submarine 


4. Höstmarknader. Ekenäs marknad är en klassiker.

Karuseller o grejor :) 

5. Bären. Lingonen och havtornen.

Lingonen 




Inga kommentarer: