söndag 2 december 2012

Advent (2)

Äntligen är advent här med ljus i december mörkret. Nu är det dags att förbereda sig för julen, riktigt på riktigt. Här hos oss har tomtar,änglar och stjärnor ännu inte hittat sin plats. Det känns tomt när grannarna har haft jul redan i flera veckor. I övermorgon skaffar vi julgran. Då är gården färdig för julen. Bring it on bara..

Helgerna är alltför korta nuförtiden. Jag hinner bara promenera, laga mat och så är det måndag igen. Jag tror att alla skulle må bättre av en 4 dagars arbetsvecka. Det skulle liksom göra susen för både kropp och själ. Det är ett hårt tempo vi lever med idag (kanske inte jag för tillfället).

Jag tänkte att jag varje dag fram till jul ska sätta en bild om dagen. Här kommer några från november. (och dagens bild)

2 december..is och lite snö..perfekt adventsväder. 


Någon har vågat sig ut på isen

För en vecka sedan såg det ut så här..ingen is

Okej jag var på julöppning i hela 20 minuter 



Inga kommentarer: