söndag 30 december 2012

Last Christmas

Jag lovar att jag inte ska nämna ordet jul i kommande inlägg. Julen är nu bara min favorit högtid och i år har jag fått jul feelis efter julen. (Nej det har varit en bra jul helt igenom i år). Jag älskar att köpa julklappar. Det är roligare än att få julklappar. Många brukar himla sig åt människor som köper julklappar redan i september. Egentligen är det ju smart så slipper man värsta julhetsen i december. Då kan man börja kocka och baka istället och plocka fram en och annan hednisk tomte. Istället för att köpa allting halvfabrikat. (ha ha). Nej julen för mig är mat och gemenskap. Julklappar kommer i andra hand. Nu lite bilder från veckan med familj och bekanta.

Fjärde advent firades hos svärfar

Curtn hade fått en julklapp redan 

Curtn titta på pumpviksfolke 

Star 

Gran och klappar 

Lustiga julgransboll bilder 

Pappa va tomte

Mamma hade roligt 

Skägg 

MAT MAT MAT 

markkan.ratata.fi:s julgran 

Gudbarn och tomtar(i massor) 

Brors hemmane 

Helsingfors-bakgård 

Fåglarnas jul 

Ljusstakar..som också jag äger 

Julklappar 

Köpte en hög med hjärtan 

Mera julklappar 

En fin julklapp 

En ny college 

Inga kommentarer: