onsdag 5 december 2012

Släktdegen

Ikväll orkade jag inte pälsa på mig 1000 lager med kläder för att bege mig ut i kölden. En kväll kan man hållas inomhus. -17 grader visade termometern för en stund sedan och det var banne mig för kallt för min arma kropp.
Fortfarande har vi inga julpynt. Fortfarande är det skitigt i alla hörn. I helgen skall det städas och pyntas. Idag har jag sysselsatt mig med julkortspyssel och pepparkaksdegen står i kylskåpet för det årliga självständighetsbaket. Huisigt spännande och dunsa degen i bordet och se om den har blivit perferkt. Den här degen måste bli perfekt. Det är en deg som jag gift in mig i (släktdeg :D).
Jag lovade ju ett blogginlägg om dagen med bild fram till jul. That was meant to fail. Här kommer 3.12-5.12.

Pysseldags

3.12 var jag på starmpen på julfest, Nice 

4.12 tyckte jag att gården såg vacker ut 

5.12 Julkort in making 

På tal om släktdeg. Jag minns när mommo alltid skulle testa om äggskummet var tillräckligt hårt på våra huvuden. Alltid när jag vispar ägg hårt vill jag slänga bunken ovanför huvudet. :D 




Inga kommentarer: