måndag 24 januari 2011

Dag 5 -familjen

Hade egentligen tänkt gå ut på en promenad medan det ännu är mörkt på kvällarna. Ingen märker ifall man i misstag skulle råka ta några dansmoves på vägen. :D men nu kommer det SNÖ i mängder igen. Börjar bli lite trött på snö för tillfället.

Det har inte blivit o uppdatera blogglistan som jag påbörjade ifjol(eller så va de i år) så kanske man skulle släppa ur sig sanningen om la familia. Min närmaste familj består av man och kanin. I snart 11 har vi husera tillsammans jag och min man. 10 år som förlovade och 2(3 år 2.2) som gifta. De e en fin och händig man jag har :D och våra gemensamma intressen är väl musiken, tv:n, datorn och hemmet. Min man är väldigt teknik intriktad och det har väl smittat över på mig. Han kan sysselsätta sig med högtalarbyggen i både hem och bil. Behöver inte fundera på datorn och int på myki annat i teknik väg. Det blir liksom bara fixat om man påperkar att det är problem :D.Mannen och kameran

Mr. N kaninen. The dude. Har funnits med i bilden i snart 6 år. Han är vårt lurvbarn och oerhört bortskämd. Han har fått springa fritt hela sitt liv(nästan) så jag räknar med att han lever goda kanindagar. Favorithobby: springa i fötterna på folk, sova och skaka galler.
Mr. N och brors/svägerskas kokbok

Till storfamiljen hör min far, min mor och min yngre bror med hustru. För mamma och pappa gäller mat, motion och tyska deckare :) Mitt intresse för mat och fester(att fixa o dona inför fester) kommer nog från mami o papi. En fin barndom har man haft med myki kärlek, några svordomar och föda. Föräldrarna är dessutom unga och orkar mer(festväg ;)) än paret i yngre medelåldern.
Far, bror och mor

Bror bor i hesa med sin fru. Och liksom mig tycker han om att laga mat o fixa fest. Vi träffas alltför sällan nuförtiden med tanke på att vi gjorde en hel del som små. Kanske de blev för myki? ;) Och man får ju vara stolt över att ha en bror som har gett ut en bok.(det stora suget,kokbok) Det har nog inte hänt i vår släkt tidigare tror jag.
Bror och svägerska

Till min familj hör nog också MOMMO och c:s farmor och pappa med familj. Mommo min e nog en superdam. Till mommo har vi alltid varit välkomna alla vi kusiner(i åldern 11 år-38år) och där har vi alla varit en hel del under min uppväxt tid.
C:s släktn


Mommo o jag

Inga kommentarer: