måndag 21 januari 2013

En helg

Snön faller lätt över Vasa. Inombords kokar det. Varför tycker jag så illa om vintern? Kallt och eländigt. I 2 månader ska jag dra på mig 100 kg kläder.(hoppas inte) idag har jag varit på den vanliga lördagsrundan till stan. Lyckades göra av med mycket pengar på en kort stund. Skönt med fasta snart. Varför jag nu inte konsumerar mindre utanför fastan kan jag inte svara på. Dum i huvudet kanske.

På fredagar är det alltid trångt på bussen. Så även denna fredag. Men den här fredagen fanns det med en man som bjöd på sprit o sjöng rasistiska sånger. Där stod jag intryckt i ett hörn o led. Jag sa inget bara förvånad över att folk skratta. Ja ho ho.

Två fiskar är bättre än en..
 
Och nu har det hunnit bli söndag och imorgon är det ekorrhjulet som rullar igång. Idag blev det kaffe hos en vän o promenad i det SOLIGA vädret. Nu NHL match.

Sol och vinter..


Hos vänninan fanns denna tiger 


Tog fram boschen 


och tadaaaa...månadens bakverk ..fyrkantiga bebér 

Bada paprikor 








Inga kommentarer: