tisdag 7 augusti 2012

Sweet Vaasa

Jag vaknade i soffan av att jag låg och snarkade. Det är inte första gången jag kommit över mig själv snarkandes. Suck. Jag snarkar. Nåja det kunde vara värre. Min man brukar nu som då påminna mig om snarkningen. Intressant inledning det här.
Idag har det varit en nonstop regndag. En dag för pyssel och läsande. Jag har läst och planerat inför mina historia lektioner idag. Mycket trevligare har det också varit med lite flere kolleger. Jag har ju ingen aning om vem som är gammal och vem som är ny. Idag har jag bara träffat nya lärare. Suprise att vi är de som knogar på före skolan har börjat. I nästa vecka denna dag kommer alla små elever tillbaka efter en ruggigt regnigt sommarlov. Jag ska undervisa historia igen efter 10 års paus. jjaaaiiikkkss känslan far igenom mig ibland. Men nog blir det bra.
I Vasa finns ett café som jag rekommenderar att man går till.(Ja man får lite motion på kuppen för det finns på Brändö) Sweet Vaasa heter cafét och är hur mysigt som helst. Nåja kanske nu int de mysigaste i världen men för Vasa i alla fall.
En annan sweet thing about Vasa är att vi har en simhall med 50 meters bassäng. Halleluja de sku bli så många svängar före man skulle ha fulla 2km simmade i en 25meteras bassäng. Simhallen är öppen och I love it. Bye for now.
En pavlova på Sweet Vaasa en solig dag :D 

Inga kommentarer: