söndag 24 juni 2012

Sommaren i city

Så här till sommaren flyr Vasaborna  ut i sina kojor, villor och stugor. Vi är få som blir kvar och kämpa mot turisterna. Denna enormt störande skara. Nå nej nej. Jag tycker ju att Vasa har en potential att vara en sommarstad men jag ser inga männsikor. Dom kravlar fram vid festivaler och konstens natt men sen är det tyst. Men skönt är det att sitta på terassen och lyssna till allt annat än ljud av motorer av alla slag. Och man kan ta sig en powerwalk utan att ha en mopo i ryggen. Men nog är det konstigt med den här flykten till villan. Den börjar ju redan snön har smultit och fortsätter tills snön kommer. Det är liksom onödigt och planera nåpot med en österbottning sommartid. Kanske det är jag "inga gröna fingrar alls hej jag har aldrig ägt en stuga" som tycker det är konstigt. Det är säkert jag som är konstig. Jag onormala människa som firar sommaren i city. Nå nu tycker jag ju att alla små och stora städer i finland är ganska gröna och sköna ändå. 
Nu kan någon inbiten stugmännsika protestera om den vill!! Fritt fram och kommentera och motivera. :D 

Mannen har spenderat midsommaren på taket. Vi byter ut pappret under taket mot plast. Så ser det ut i mina ögon i alla fall. Jag förser männen på taket med kaffe och kaka. En gång i tiden var det prat om att hon skulle stå och röra i dom stora grytorna men det räckte med kaffe och kaka. Vi har inte haft mat och alkohol orgier utan like. Vi har inte jagat myggor. Vi har sett en film och konstatera att vi vandrat tillsammans i 12 år jag och mannen. 

Ja och om nån funderar så ser min blogg lite ut som om jag skulle ha tjuvstartat 4 of July firandet redan. Jag kan ju berätta att jag aldrig firat 4 of July i mitt liv . Jag gillade bilden i min header bara. I Löve N Y. 

Bilder: 
 Mamma, jag och mommo. Bild från www.karin.ratata.fi 

TACK!! ALLA FINA MÄNNISKOR VID VASA SVENSKA FÖRSAMLING..I WILL SO MISS YOU !!

Det gäller att håll den vid liv..Rosen jag fick av mina arbetskamrater..jaaaiikkss

Småpåtas 

Männen på taket 

Mannen min och snookerblicken 

Inga kommentarer: