torsdag 28 juni 2012

The keys

Jag tycker lite synd om den som slutar sin semester den veckan. Kul väder det har varit i juni. 14 grader där ute brrrr. Men så är ju semestern till för att ta det lugnt och inte bry sig om vädret. Men den där solen piggar ju upp. Många har frågat vad jag skall göra på mins semester. Jag skall inte göra någo. Konstiga blickar genomborrar min utmattade själ. Jag kommer visserligen att röra mig i södra finland någongång i juli. That's all...och det känns riktigt skönt.
Idag har jag bläddrat i mina kokböcker. Ohh va fina kokböcker jag har. Min stora dröm är att en vacker dag få göra en egen kokbok. För I love to make food. Tänk att min bror har gjort en kokbok. Och tänk att jag står vid spisen och gör maträtter från den. Jag har lovat mig själv att jag inte ska göra makaronilåda på semestern :)
Idag har jag återlämnat mina nycklar(ja jag har ju då tänkt att jag inte ska jobba på semestern) till mitt gamla jobb. Voi vad jag kommer att sakna dessa människor. Tur så är dom bara några stenkast från min nya arbetsplats. Kaffegemenskap!!
And of course some pitctures:
Spel på gångs..

Brors och svägerskas kokbok. Det stora suget. Ta och köp på karin.ratata.fi 

Oh yes..the american in me

Nåja det börjar väl lite gå i överdrift

Tavelprojekt 1 

Tavelprojekt 2 


The keys..hade ett annat efternamn när ja fick dom. 

Inga kommentarer: