lördag 30 juni 2012

June-raindrops keep falling..

Folk läser säkert inte bloggar i sommarmånaderna. Jag har ett gäng bloggar som jag läser varje dag. Det går på rutin och när det inte skrivs så mycket blir jag alldeles hysterisk. ;) Jag har svärfar samt hund på besök. C och svärfar sysselsätter sig på taket. Otur med vädret har dom. Men ve den som ger sig.
Själv sysselsätter jag mig med hunden. Vi har varit på promenad i regnet. Hunden fick fnatt när han kom hem och kuta runt i lägenheten som en speedad ekorre. Kanske de berodde på att han hade fått en rosa "torka tassarna" handuk. O det är inte alls manligt. Nu tittar han på vad jag skriver och la sig under stolen. Dessa hundögon..så nu sitter han i famnen och gäspar. Vi ska nog ta en promenad till bara regnet har lagt sig. (hmm låter lite skumt det där)
Har inhandlat blommor. Känner mig alltid lika borta med vinden när jag går där bland blommorna och låtsas vara insatt i blomstervärlden. Men jag kom hem med blommor i alla falll och ska piffa upp gården imorgon.
När jag susade in till stan med bilen blev jag stannad av polisen. Ja alla blev stannade av polisen. Jag skulle ta upp rutan så tog jag bakrutan istället. ha ha..jag är så pöllo..hade dock inte hunden med så kanske han skulle ha fått blåsa :D

Summerar juni månad med bilder: 
Befann sig i Helsingfors i början av Juni. Knäpte sjukliga mängder bilder av James Hetfield. Och hade snuva del 1 

Hade en bror som fyllde 30 år . Snuva del III 

Var på läger. Snuva del II. 


Hade fint besök från södra finland. Här ett inte så trött gudbarn. 

Sa hejdå till vasa svenska församling och gjorde ett spel som tack.  


Tre lådor Iron fist. Happy days, 

Behöll i skrivande stund dom spräckliga stiletterna. Welcome to the family. 

Firade sista regniga och blåsiga junidagen  med taxn Curt. Här ivrig o skriva blogginlägg med mig . 

2 kommentarer:

plapi sa...

Riktigt roligt att du på gång med bloggskrivandet! En ivrig läsare här! =) Ha det så bra, saknar dig redan! P.

Heidi sa...

Jag har fått min "läseordning" för period I. Kan komma på kaffe fast alla dagar :D..