onsdag 30 mars 2011

Med bedövad käft..

Jag kan inte förstå hur jag någongång i världen ville bli tandläkare. Jag var absolut orädd för tandläkare när jag var liten. Jag är inte rädd idag heller..men det är bara inte trevligt att ha flere 100 instrument i munnen och höra hur de gnisslar. Tackar vet jag för bedövning. Jag skulle nog inte ha klarat mig utan bedövning idag. Jag hade ena långa nålen efter den andra i munnen. Jag tuggade och jag tuggade och det där obehagliga slipljudet. Men nu är det gjort. Nuförtiden har man ju dessutom supersnygga glasögon på sig så man inte kan följa med hur bloden strittar. :) och för vill jag minnas att hela huvudet skaka när det borrades. Nu somna jag nästan och vakna till när de ena enorma apparaten efter den andra skulle in i min käft.
In me den i käften bara..

Jag har för övrigt haft ledigt idag..känns som om jag bara suttit i bussen och i tandläkar stolen. Nu iväg ut på promenad. Kvällarna har blivit längre nu när vi har övergått till sommartid. Varfär inte följa ryssland och ha sommartid hela tiden!!

Adios..

Inga kommentarer: