måndag 21 mars 2011

En helt vanlig måndag

Måndagen är min studiedag. Idag har jag dock studerat söndagens texter och texten jag skall "predika" kring på min ålderdomshemsandakt. Jag är lite små förtjust i dessa damer (herrarna lyser med sin frånvaro) som kommer för att lyssna på MIG och som får MIG att känna mig välkommen. Det e fina stunder.

Började dagen i simhallen som alla andra måndagar. Har lovat mig själv att det skulle bli 2 simhallsturer per vecka (bruka ju simma 3 ggr i veckan) men har bara lyckats få in en simhalls visit i veckan än så länge. Men man vet ju aldrig hur man planerar sin framtid.

Mannen avslutade just ett styrelsemöte i vårt kök och mr.N (kaninen) satt med "gubbarna" i köket under hela mötet. He is the man :)
Mr. N taking a nap in the sun-easy living

Helgen tillbringade vi i nordens paris..det vill säga Karis. Svärfar öppnade en egen liten verkstad där och det fira vi med korvgrillning. Om man befinner sig i Karis kan man gå in till Mickis verkstad och skåda på luffarslöjd, silversmycken eller få sin cykel fixad. De e ju helt perfekt så här när våren knackar på dörren. och oj va va JAG väntar på VÅREN!! Komsi komsi
Mr. K kankse man träffar på i verkstaden


Imorgon far jag på jobb efter en veckas semester. Bara så ni vet..

OCH jag har inte inskaffat ett nytt MINNESKORT till min kamera så jag kör tfn foton ännu..GOD I SUCK :)

Inga kommentarer: