fredag 22 maj 2009

Stafettkarneval och aura ås rally


Om någon minut lämnar jag Vasa för att spendera en helg i ÅBO. Jag är riktigt i mitt esse här för det kommer att bli en bra helg. Det kommer att bli som på gamla goda dar ;)

Jag har tusentals inredningsidéer i min lilla hjärna och när jag kommer tillbaka kan jag börja inreda på allvar:D :D :D

Det borde väl vara stafettkarneval denna helg? Jag hatade stafettkarnevalen när jag gick i lågstadiet. Int fick man aldrig vara med!! Där pinades man springa en hel eftermiddag i hopp om att få vara med men sidu nej..Har nog aldrig kommit över denna traumatiska eftermiddag som satte stopp på min stafettkarnevals karriär för sedan fick man aldrig mer ens pröva. Nuförtiden finns det ju två lag. En med bättre löpare och en med de som vill vara med för skojs skull. Eller e de så? För alla är där för skojs skull..då borde man kunna mixa lagen eller? Nåja nu blir jag pessimist fia igen..

Adios amigos..I´m heading to Turku now!!

En vappen vid Aura ån för 100 år sen..

Inga kommentarer: