söndag 27 april 2014

Smink

Jag har ett hat/kärleksförhållande till smink. Jag är för lat för att sminka mig dagligen och jag känner att jag inte behöver sminka mig.  Om mitt sköna ansikte inte duger så får man väl se på något annat då. Jag kan få en riktig "raivare" när jag går i butiken och ser allt smink och tänker på vad allt vi måste äga för att se bra ut. Hur mycket lager på lager smink för att få det bästa lagret. Jag har aldrig sminkat mig med något annat än mascara, ögonskugga och läppstift. Vad ska man smörj in facet med liksom? och va händer om man inte smörjar in facet? Man blir och se ut som jag. :)


Röda läppar gillar jag dock

Äger två läppstift. Bra där skulle någon tycka. 
Smink är också buisness. Smink är också ett sätt att säga nej till att jag  får vara mig själv. För mig är det helt okej att sminka sig till fest (fast jag har blivit lat på den sidan också). Det är också helt okej att sminka sig där hemma som liten(för det är ju inte vackert) eller i tonåren när man försöker hitta sig själv. Det är när vuxna människor inte klarar sig att gå utanför dörren utan smink som jag blir riktigt mörkrrädd.
För i misstag kan man ju bli och se ut så här utan smink. 



Inga kommentarer: