söndag 3 februari 2013

Marry Me

..och nu trodde du att du hamnat på någon bitter feminist sida som vill kritisera Krista Siegfrids Marry Me men nej. Eftersom detta inlägg skall handla om bröllop(äktenskap) och melodifestival så passade ju rubriken utmärkt.

 Igår hade jag och C varit gifta i 5 år. Vi firade alltså vår träbröllopsdag. Om vi skulle ha gift oss samma år som vi förlovade oss  skulle det har blivit sidenbröllop för vår del (12år).Själv kände jag mig inte riktigt som människa ännu igår så vi firade  idag med att äta middag på stan och köpa bröd. Hur romatiskt är inte det. Jag är ingen romantisk person. För mig räcker det med saker vi annars skulle göra i vardagen. Som att äta mat och handla bröd. Det kanske det som är grejen i ett äktenskap att kunna njuta utav vardagen tillsammans. (jestas). Men nog är det ju lite romantiskt när mannen säger att :- om jag jobbar några helger till har vi råd att åka till NEW YORK. Jaaa...jag vill tillbaka. Och visst suger det att jobba kommunalt/statligt när man inte kan arbeta in några extra slantar. Man får ju va glad att man har ett jobb och hoppas att mannen inte behöver jobba ihjäl sig om jag blir arbetslös. Har faktiskt inte ännu fundera på framtiden. Jag har för mycket snor i huvudet. 

På stan kunde jag också konstatera att jag ännu blir trött av att röra på mig. Jag hör inget på ena öra. Näsan rinner i etapper men ögat har runnit färdigt. Hade tänkt en cykeltur på motioncykeln imorgonbitti men jag tror jag sover istället. Får börja träna på tisdagen igen..eller onsdagen. 

När jag låg hemma i min feberyra(nå inte hade jag nu så hög feber) så tittade jag på olika bröllopsprogram. Jag gladde mig åt att ingen behövde ta lån för vårt bröllop och att jag inte förvandlades till odräglig person. 


Ja detta inlägg skulle handla om melodifestivalen också. I alltför många lördagar ska man bänka sig framför tv:n och titta på bidrag som inte ens representerar ens eget land i eurovisionen. Jag älskar ju eurovision song contest och i år kunde man ju faktiskt ta sig till Malmö och skåda på spektaklet..hmm..tyckte hur som helst att gårdagens melodifestival var tråkig. Nästan snarkig. Få se om jag tittar alla lördagar. I nästa vecka får vi se hur det går med Marry Me. Jag hoppas ju den vinner 
fastän den är lite jobbig. 


Träbröllop= 5år . När jag googlade efter denna bild fick jag många förslag
på gåvor man kan ge brudparet på 5 års dagen. Va jobbigt!! 

En av programmen jag såg handlade om Kleinfeld i New York. My God vika brudar. 
Duden på bilden har 5 regler: Gå aldrig över din budget var en av reglerna..dude..5000 dollar för en klännnign
Vera Wang..
Yes New york 
Aj va söta vi e 

Min klänning 

En hel del pysslas före 

Black & red 

Nästan färdigt 


Mina skor 

Min bukett 

Vackert ;) 

Dagens middag på amarillo 


Inga kommentarer: