tisdag 26 februari 2013

Fastan

Kan man tänka sig att solen tittade fram i två dagar. I två dagar fick jag ladda batterierna som täckte bra till eftermiddagen idag. Sen var det slut på laddningen. Kasta mig i soffan och stirra i taket en stund. Arrrggghhh va snön och grått väder gör mig orkeslös. Kollade just termpmetern och den visade +5 grader. Hoppas den här snön bara försvinner snabbt. Jag vill börja cykla till jobbet.

Just nu har jag sportlov. Jag har sportat idag med motionscykeln och en 8km promenad. Känns som om jag kunde gå några kilometer ännu..

På helgen gjorde jag ett besök till föräldrahemmet.  Träffade en vän som jag inte sett på bra länge, bror, svägerska och så förstås MOMMO.

När jag satt där i mommos kök tyckte jag att fastan kunde kasta sig i väggen. Mommo bjuder alltid på god kaka och andra bakverk och det kändes riktigt oförskämt att inte äta(fastan torde ha avbrott på söndagar men jag kör fasta all the way) lika oförskämt kändes det att inte ta en kakbit på pensinärskaffet och på ryssfesten. Där hade någon satt sin själ i efterrätten och jag äter inte. Men fastan för med sig mycket bra också. Ifjol shoppade jag inget före sommaren och sötsakerna smakade inte de samma (i typ 1 dag :D)

Man blir osocial när man fastar(fast det är ju pointen) för man vill inte att folk ska laga efterrätter och baka för att någon skall titta på resultatet. Kan mitt liv kretsa så mycket kring köpande av kläder och annat onödigt att det känns meningslöst att vara på "stan". Hmm måste fundera vidare...lite bilder:

Sportlov betyder proppfulla tåg och sittplats i "trappan"

Ekenäs fira sportlov 
Men gamla stan i Ekenäs har nog sin charm 
På söndagen joina jag föräldrarna på promenad 
Yes, sun and mama 
Mommos väggklocka var tystare 
Sketcha av mommo min 
En tidig morgonpromenad 
Helsingfors domkyrka 
Höll förstås i ett par Jeffery 
Och kände ett sug efter Minna


Bed on Fire med Ralf var lördagkvällens höjdpunkt.


Inga kommentarer: