söndag 29 juli 2012

Thunderstruke

Ja int vet jag vad folk klagar på. Först hör man ett evigt jomas om att det är kallt och sen när det blir varmt så gnälls det igen(he he). Jag tycker att det är ett fantastiskt väder. Jag tyckte att jag gjorde ett smart drag i morse när jag for iväg och gå.(nåja klockan va nog redan 10.30 när jag for) Jag svettades som i en bastu redan efter första kilometern. Men ve den som ger sig och jag vandrade ytterligare 7km. Min tanke är att ta mig 100km per fot och cykel per vecka. Det sku betyda att jag borde ha gått/cykla 3000km när året är slut. (Jag räknar inte med det att jag cyklar till jobbet). Jag måste väl klämma in en kategori som heter träning här också så får ni se hur det går. Jag lovar att smälla in en träningsbild i veckan också. :D

Nåja inatt åskade över Vasa. Jag vaknade och hade ont i foten. WTF? Jag tror att jag börjar bli som min farmor. Hon hade alltid värk någonstans när det åskade. Jag svär att jag inte hade ont i foten när jag gick och la mig och inte heller när jag steg upp. Min man älskar åska och konstiga väderomständigheter. Han kan t o m fara ut i natten och fotografera. Där ligger man sen och funderar ifall blixten ha slagit ner i karl eller var han är. Så jag hoppades att han inte skulle vakna (det har ju inte varit något åskväder förr i år så risken att fara ut i natten på äventyr var större) men han bara sov vilket var skönt och jag bara inte orkade dra ut alla stöpslar. Snyggt.

Annars har jag tagit det lugnt och insett att semestern är slut om 2 dagar, Jaaaiiijjjkkksss.

Bilder (as always)

Inte AC/DC konsert utan thunderstruke på sonisphere 2010

Mannens väderfenomen bild :vinter 

Dom här har varit gifta i 33 år igår 

Fota fota mörka moln 

Rigga upp..

medan jag tar närbilder av mig själv 

Parenteserna på livets väg 

Mami o papi 

Väder..kallt..åre skutan 

Väder..relativt varmt..Brooklyn 

Kungen och drottningen av sjövik 

Some dancemoves in the summertime 

Inga kommentarer: