tisdag 10 april 2012

The easter bunny has left the building

 Jag tog mitt kvitto och tänkte äntligen får jag nya remmar till min klocka. Jag letar reda på platsen där jag skulle sitta på flyget och så vaknar jag i min egen säng. Jag är inte påväg till New York. Jag får stå ut med slitna skyskrapor på armarna. Jag får åka buss tilll praktikplatsen. Jag får sätta flere erfarenheter på listan"första gången" och vad är väl bättre än det.


Jag har firat påsk hos mina föräldrar. Vi har spelat morjens, varit på påsknattsmässa och ätit påskmat i alla former. Tror jag skall inleda en ett års fasta efter den här helgen. 
Jag har också träffat en glad guddotter som gillar att äta gröt, kasta skramlande saker och min klocka. Synd bara att jag också gillar min klocka och vill ha den hel. Det har varit en bra påsk på många sätt. Det är skönt att vara med människor som tar ner en på jorden lite. Så man inte glömmer rötterna. Glömmer värderingarna. 


En mommo parentes följer: Min mommo hon är en super kvinna. Hon har flyttat och jag var och tittade in på nya stället. Det var riktigt nice och mommo har närmare till stad och gravgård. Så ska det vara. Mommo e the ultimate party queen för hon partajade tillsammans med kusins dotter när vi andra gäspade fult. Den äldsta och yngsta. Fin släkt man har. På det där riktigt bra sättet.

 Här kommer foton:

Det var brunch på Kråkholmen med bror och svägerska och hela högen med släktingar 
Hej så här gör vi varje dag 

Det var Gudbarn och skrammel 

Det var cirkus med en dam i kula och mopon 

Det var bror som kocka med riktigt sött förkläde 

Det var godis framsatt till påskhäxorna (och pengar) 
Det var hjälmar och manliga grejer 
 
Det var tända ljus på mässan på påsknatten. GLAD PÅSK!






Inga kommentarer: