tisdag 25 augusti 2009

Kalas

Ett kalas i miniatyr kommer att firas på de pampesiska slätterna på lördagen. Jag kommer inte att kunna titulera mig 20 och någonting mera :(. Jag blir fruktansvärt gammal!! :) Till detta lilla kalas skall det bakas. Nu är jag riktigt i mitt esse med bakandet..ännu inga bakverk men imorgon skall det börja bakas.

Mr skabi sover lugnt bredvid mig. (Mr.N som byter till vinterpäls..därav mr skabi) Ibland åker örat upp eller ett öga..att jag inte bara tar honom i famnen. De e inte alltid enkelt det här med päls. :)

Har tvättat mattor igen. Vi äger 100 tals mattor känns det som. Vi har nästan inga mattor på golvet men man måste ju tvätta de gamla mattorna förrän man slänger dom längst bak i gömman.

Vi har tapetserat och pysslat här hemma. Vi har fått tavlor på väggarna( i ett rum). Jag är såå fruktansvärt noga med motiven på tavlorna i mitt nya hem. Nu skall jag åka iväg och köpa lite mera inredningsgrejor och en lampa. En I LÖVE lampa. Den är så fin och alla andra tycker säkert den är ful. Senare skall jag slipa lite hyllor. YES YES!! Mina böcker skall äntligen ligga smidigt på hyllor. Att jag har väntat..

Jag kan utlova lite bilder vid ett senare skede. Min dator och jag är inte riktigt överens. :)

Nu T ha jag skrivit 2 ggr i bloggen på 1 vecka. Inget spännande...

1 kommentar:

Unknown sa...

jobb-veckan har 5 dagar och inte bara 2! naa, men det ar kul att veta vad du sysslar med.