fredag 21 augusti 2009

Flugor i käften

En fredagseftermiddag som denna skall jag printa ner några rader. Jag har haft semester i 1 vecka nu och det betyder att jag om 1,5 veckor skall befinna mig i arbetsstolen igen. Semestern har varit riktigt lugn hitills. Jag har städat, bakat och glott ut genom fönstret. Jag har tagit mina apostlahästar runt ägorna med kvarter och shoppat. I min ensamhet har jag sysselsatt mig med att riva ner tapeter och lyssnat igenom alla mina madonna skivor. Det är skönt att ha semester men det är otroligt tråkigt att alla andra jobbar!!

Kaninen springer runt i hela huset nu vilket är till stor glädje vissa dagar. Nu ligger det pälstussar kring hela lägenheten eftersom det är dags att skaffa sig en präktig vinterpäls.

I förra veckan gick jag och skaffa mig tandvärk. Lite spänning i livet måste man ju ha. Det har nu kulimnerat i en sömnlös natt och ett tandläkarbesök. Den sjungande tandläkaren slängde in lite cement i min käft och skicka mig vidare för lite hållappning till annan tandläkare. Men lite panik fick jag där ett slag när tandläkaren uttrycker att se en så stor fluga. Jag blir alldeles kall och funderar om det är flugan som åstadkommit min tandvärk. Och hur i hela friden har jag inte lagt märke till att en fluga bosatt sig min käft. ha ha. Sen flög flugan iväg och den kom inte från min mun i alla fall.

Nu inväntar jag mannen hem med cykeln från korsholmskogarna. Vi ska tapetsera denna helg. Adios för denna fredag




Tänder e bra o ha!!

Inga kommentarer: