söndag 22 mars 2009

Salt och ishockey


Ishockey ;)

Fredagkvällen spenderade jag i ishallen. Där bland alla små och stora män satt jag och försökte följa med denna alltför snabba sport för mig. Mannen som annors är en lugn själv förvandlas alltid till en riktig ishockeyhuligan när han sätter sin fot i ishallen. Dock inte en sån variant som härjar och förstör :) Imorgon skall jag befinna mig i denna kalla hall igen. Hoppas nu bara att det är sista gången för den här veckan och att den där vinsten äntligen kommer till VASA.
Helgen har spenderats på restaurang med vänner. Vi har skrattat åt allt. Vi har gäspat och somnat redan klockan två. Annat var det förr i världen. ;)

Salt fick jag idag som inflyttningsgåva. Saltet har jag använt av redan. Säkert har jag fört otur över vår (snart) inköpta lägenhet när jag använde av saltet. Men de var en praktisger kryddbork som nylänningin sku säga. Det känns för övrigt som om jag aldrig gjort mat förrut när ugnen är såååå snabb. :) Övning ger färdighet.

Så här glad var jag inte när mina kakor kom ut ur ugnen :)

Veckan skall jag tillbringa på taitajamässan...återkommer..

Inga kommentarer: