måndag 24 september 2012

Vägskäl

Sitter och stirrar på boken vägskäl. Den undervisade jag flitigt i för 10 år sedan och den använder jag ännu. Suckar lite och konstaterar att det inte är en bra undervisningsbok. Den ultimata undervisingsboken har inte kommit min väg ännu. Den med lagom text/bilder..mycket att fundera på och lättläst för eleverna. Jag borde vara i mitt "esse" över att få undervisa i mitt ämne. Det som jag tycket att är så intressant och viktigt. RELIGION. Men jag känner liksom PAH..bläää..nej nu..censur..och inser att jag kommit ur församlingsbubblan. Den där trygga lilla bubblan där jag vaggat i 6 år. Just det..religion var ju 0 intressant. Kyrkan är kakka...och de sku då gälla att ta fram den där superpower växeln..övertyga, inspirera och låta gro. Men sidu nej..Har nästan svepts med i "låt oss inte bry oss om något" kulturen. Ve den som ger sig..de e o samla krafter o komma igen...men det borde ske nu.

Annars har jag varit i Molpe.

Det var allt TACK  

Känner mig lika intressant som en hårtuss eller va de nu e för någo. 

Inga kommentarer: