fredag 22 april 2011

Den spontana skärtorsdagsmässan

När jag gick i gymnasiet gjorde jag något som jag aldrig skulle ha sagt till någon att jag gjordt. En helt vanlig skärtorsdagskväll promenerade jag runt på de ödsliga gatorna i Ekenäs och konstaterade att det var mycket folk påväg till kyrkan. Jag hängde på där och vips satt hon på en skärtorsdagsmässa. Att hon igår var med och assisterade vid skärtorsdagsmässan i trefaldighetskyrkan är nog inte riktigt vad jag och mina kära gymnasievänner sku ha kunna tänka oss. Men så är det mina vänner att jag känner mig hemma där i altarringen. De e nog bara två språk om kan hindra mig från att inte finnas i ringen om ett år eller två. Fast i altarringen är jag väl ändå..
Ekenäs kyrka min spontana vän

Idag är det långfredag. När jag var liten trodde jag att den här fredagen hade extra timmar. nuförtiden skulle det vara bra ibland om dagarna hade extra timmar. :) Jag har ledigt och njuter av solskenet och piffar upp hemmet. Så där stilla..som man ska på långfredagen. Kaffebesök ikväll och imorgon blir det kaffe på stan för att sedan återvända till altarringen och fira resten av påsken tillsammans med barn i alla åldrar. Lucky me. ;)

Glad påsk..mina påskpynt är spårlöst försvunna

Inga kommentarer: