torsdag 12 januari 2017

Meet the family

Årets första inlägg! Tänkte det kunde vara dags och uppdatera dockskåpsrenoveringen. Det går framåt och nu har alla golv och taklister tagits bort. Vinden är tömd på all elutrustning för där blir det två nya rum.
 Jag hade stora planer på att inhandla en hel del grejer från hobby point i Helsingfors då minimaailma hade stängt men konstaterade att det krävs en del planering för att veta vad som behövs. Jag kommer nu först att riva tapeter och golv. Trogligtvis slipa hela skåpet och sedan göra elen. Har inhandlat ett arbetshäfte hur jag drar el i skåpet. Det kommer att bli en utmaning. Jag tänker att jag sedan fortsätter med ett rum i taget. Det finns så sjukt mycket saker man kan köpa och som man kan laga själv. Jag kommer att göra båda. Jag tänker att det här är mitt första övningsdockskåp.
Jag fundera länge om jag skulle låta familjen som bott i huset sen det begav sig eller köpa en ny familj. Min gamla familj får vara kvar men om jag hittar en passlig familj så köper jag den.

Här ligger dom. Familjen. Ingen vanlig familj utan ett helt drös med individer. 
För så vill jag ha det. Ingen kärnfamilj. 

Toaletten. Efter och före. 
Vardagsrum


Vinden. Här kommer jag att börja renoveringen.

Tak och golvlisterna i nästan prydliga högar. 


Inga kommentarer: